Τρίτη 31 Μαρτίου 2009

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΨΕΜΜΑ

Μικρός κάθε τέτοια μέρα είχα αγωνία. Μεγάλη αγωνία. Από τη μια αγωνιούσα πώς θα καταφέρω με πειστικό τρόπο να πω το ψέμα μου -το ποιο θα ‘ταν αυτό δεν μ' απασχολούσε- κι απ' την άλλη αγωνιωδώς αναζητούσα πίσω απ' τα λόγια των φίλων και συμμαθητών ν' ανακαλύψω το ψέμα τους.

«Δεν θα έρθει σήμερα η κυρία Λίτσα. Είναι άρρωστη!» κορόιδευα πρωί-πρωί τους πιτσιρικάδες συμμαθητές μου. Εκείνοι, έκαναν πάλι το κατόρθωμα να με πειράξουν για το... αμόρε μου, λέγοντας τάχα εμπιστευτικά: «Η Κάτια τα ‘φτιαξε με το Γιάννη. Τους είδαμε χτες χέρι-χέρι πίσω απ' τις βρύσες!»...

Μεγαλώνοντας μεγάλωνε κι η αγωνία μου. Το χειρότερο είναι ότι αποχτούσε και διάρκεια. Μεγαλώνοντας διαπίστωνα, ότι το ψέμα δεν ήταν μόνο πρωταπριλιάτικο πείραγμα ή αστείο κι η προσπάθειά μου -βλέπε αγωνία μου- να τ' ανακαλύψω περισσότερο κοπιώδης και δύσκολη. Ακόμα, διαπίστωνα, ότι το ψέμα είναι κάτι που μπορεί να μετρηθεί!... Και με το μέγεθος, αλλά και με το βάρος!...

«Έλα, μωρέ!... Για ένα ψεματάκι κάνεις έτσι;» άκουσα σαν δικαιολογία πολλές φορές ή «Αυτό το ψέμα δε μπορώ να το σηκώσω!» αναφώνησα ενίοτε μ' αγανάκτηση.

Τελικά, νομίζω, ότι το ψέμα είναι συνυφασμένο με τις ανθρώπινες δραστηριότητες και σχέσεις κι αποτελεί μία από τις όψεις της αλήθειας. Έχετε ακούσει ποτέ να λένε για «κατά συνθήκη αλήθεια»; Ασφαλώς όχι. Για «κατά συνθήκη ψεύδη» όμως σίγουρα έχετε ακούσει!...

Έτσι, έπαψα με τον καιρό να έχω αγωνία για το θέμα αυτό -άλλωστε υπάρχουν τόσα πολλά που έχω για ν' αγωνιώ καθημερινά- και αποδέχομαι τα πάντα ως αληθινά ή ως εν δυνάμει αληθή. Τίποτε πια δεν μου φαίνεται απίθανο να συμβεί, ούτε παράδοξο ν' ακουστεί. Όλα «παίζουν» μέσα στις κοινωνικές συνθήκες που παγκοσμίως έχουν κυριαρχήσει. Η ανάπτυξη των τεχνολογιών, ο καταιγισμός των πληροφοριών κι η πολυπλοκότητα της ανθρώπινης συμβίωσης στην εποχή μας, το ευνοούν...

Κι όταν ακούω, ότι κάπου «έλαμψε η αλήθεια» μου ‘ρχεται να γελάσω. Ποια άραγε αλήθεια αναρωτιέμαι, αυτή που ξέρουν, εκείνη που νομίζουν ή η κάποια άλλη που δεν έμαθαν ακόμα...

Καλό μας μήνα!!

2 σχόλια:

  1. ΣΧΟΛΙΑ: 5
    # PINK FISH στις 01/04/2008, 11:45 πμ
    ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΨΕΜΑ...
    Δύο πόρτες έχει η ζωή, άνοιξα μια και μπήκα...Άλλος στίχος από το ίδιο τραγούδι. Άρα τι? Η μια πόρτα είναι η αλήθεια και η άλλη το ψέμα. Καμιά φορά συμπορεύονται κι όλας. Βγάζουν και στον ίδιο δρόμο φορές-φορές....Καλό μήνα και καλοχώνευτα τα σημερινά ψέματα!
    # VOUDAS στις 01/04/2008, 11:55 πμ
    ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΨΕΜΑ...'Η ΜΗΠΩΣ ΔΥΟ;
    Καλημέρα, καλή μου pink!... Η ζωή αλήθεια παίζει παράξενα παιχνίδια ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα! Σήμερα μου συμβαίνει επαγγελματικά ένα πολύ ευχάριστο γεγονός! Λες και το φύλαγε να'ναι... πρωταπριλιάτικο!!!!!
    # Αίγλη στις 01/04/2008, 01:30 μμ
    ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΨΕΜΑ...
    ... μια ανάσα, μια ζωή
    # The_Rock στις 01/04/2008, 01:51 μμ
    ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΨΕΜΑ...
    Σήμερα, περιέργως δεν μου έχουν πει ακόμη κάποιο ψέμα... Ίσως να "σκάσει" τίποτε αργότερα ίσως και όχι! Καλό μήνα βούδα :) ΥΓ. Σιδεροκέφαλος στο νέο ευχάριστο επαγγελματικό γεγονός :):):):) ΥΓ2. Και προσοχή στο δρόμο [και στις αποβάθρες του ΗΣΑΠ] ;-)
    # hurricanekatrina στις 01/04/2008, 04:29 μμ
    ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΨΕΜΑ...
    Δεν καταδικάζω το ψέμα Βούδα μου, πολλές φορές κρύβει τόση αγωνία προστασίας, τέτοια τρυφερότητα!!! αυτό που καταδικάζω στις σχέσεις των ανθρώπων, είναι η έλλειψη ειλικρίνειας και η κυνικότητα. Από την άλλη, για να τιμήσουμε και τη μέρα, έχει χαθεί στις μέρες μας όλη αυτή η συγκίνηση για το ψέμα που θα σκαρφιστούμε, η έγνοια μην μας κοροϊδέψουν...κι όλο άυτό το μαγικό σκηνικό, άλα Όρσον Ουέλες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αναρτήθηκε στη LIFOLAND την Τρι, 01 Απρ 2008 11:43 πμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή