Τετάρτη 1 Απριλίου 2009

ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ο γιός μου ο μικρός δε σκαμπάζει και πολλά από γεωγραφία. Ακούει Πρέσπες και νομίζει ότι μιλάμε για καμιά νέα εξωτική συνταγή του Μαμαλάκη. Δευτέρα γυμνασίου πάει. Ο γεωγραφικός του ορίζοντας εκτείνεται από το Mall μέχρι το Allou Fan Park. Εντάξει, δε λέω, ξέρει και τη Θεσσαλονίκη -ας είναι καλά το... Ράδιο Αρβύλα- αλλά και την Ιεράπετρα -που πήγαμε διακοπές το καλοκαίρι- κι έτσι έπαψε να νομίζει το παιδί, πως ήταν αυτή που του έλεγε ότι χρησιμοποιούσε ο παππούς για ν' ανάβει παλιά το τσιγάρο του...

Χτες με κανάκευε όλο τ' απόγευμα διεκδικώντας επιπλέον... επιδότηση κατά 20 ευρώ για ν' αγοράσει λέει χρόνο για το lineage. Πες και πες έφτασε οχτώ το βράδυ. Οι άμυνές μου άρχισαν να καταρρέουν ενόψει των δελτίων -σε αντίθεση με τα μπλόκα των αγροτών που καλά κρατούσαν. Για μια στιγμή -όπως δυνάμωσα την ένταση του ήχου μήπως ξεφύγω- το παιδί έμεινε άφωνο...

«...Κλειστή παραμένει η συνοριακή διάβαση στον Προμαχώνα. Αποκλεισμένο, εξακολουθεί να είναι το τελωνείο στους Κήπους Έβρου. Προσωρινά άνοιξε και το μπλόκο στο Ορμένιο Έβρου. Τα μπλόκα παραμένουν στην Κουλούρα Ημαθίας, στο ύψος των Κερδυλίων και της Χρυσούπολης Καβάλας. Τα τρακτέρ των αγροτών παραμένουν στην είσοδο της πόλης των Γιαννιτσών, του Κιλκίς, αλλά και στον κόμβο της Τρίγλιας. Παραταγμένα στην περιοχή της Κορνοφωλιάς βρίσκονται τα τρακτέρ από τους δήμους Σουφλίου και Ορφέα...».

-Ρε πατέρα, για ποια χώρα μιλάει; Εσύ δεν μου είπες, ότι έφυγαν οι Ισραηλινοί και σταμάτησαν να σκοτώνονται τα παιδιά στη Γάζα;

Αισθάνθηκα μια περηφάνια μέσα μου. «Τουλάχιστον» σκέφτηκα «Διατηρεί ακέραια τ' ανθρώπινα αντανακλαστικά του, γιατί αν περιμένω να μάθει γεωγραφία απ' το σχολείο, σωθήκαμε»...

Ίσως έτσι να ‘ναι καλύτερα... Κάτι θα ξέρουν εκείνοι που ασχολούνται με τα εκπαιδευτικά θέματα και την παιδεία και μοιράζουν πάκα τα βιβλία χάριν της «δωρεάν». Τόμοι ολόκληροι τα περισσότερα, που δεν έχουν να πουν τίποτε περισσότερο από τα προηγούμενα, που με τη σειρά τους -για να πρωτοτυπήσουν κι αυτά έναντι των πιο προηγούμενων- είχαν προσθέσει μύριες όσες λεπτομέρειες και πληροφορίες. Μέχρι και το βιβλίο των μαθηματικών έφτασε να έχει δεκάδες σελίδες Ιστορίας, αλλά όχι τις ιδιότητες των δυνάμεων...

Δημιουργήματα πολυπληθών συντακτικών ομάδων, που αξιολογούνται από πολυπληθείς επιτροπές κι εκτυπώνονται σε εκατομμύρια αντίτυπα για να μοιραστούν στους χιλιάδες μαθητές και να γίνουν χαρτοπόλεμος και μερικές φορές παρανάλωμα του πυρός στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Το φύλλο συκής της «δωρεάν» παιδείας, στην οποία όλα έχουν γίνει πεδιάδα... Ίσωμα.

Ας μιλήσουμε όμως καλύτερα για τις εισαγωγικές εξετάσεις που «πουλάνε» ελπίδες κι αγοράζουν ψήφους. Ας πούμε πιο καλά για τις πιστώσεις που θα πάνε μετά τις εκλογές -πάντα- στην έρευνα, που αφορούν μόνο τους αστέρες των τηλεοπτικών πάνελ. Ας συζητήσουμε για το πανεπιστημιακό άσυλο, που μέχρι να καταλάβουμε πώς ορίζεται, κινδυνεύουμε να κλειστούμε τρελαμένοι μέσα σε κανένα ιδιωτικό...

Χαίρομαι που εδώ και χρόνια οι κουβέντες για το θέμα της παιδείας ξεκινούν από μηδενική βάση, αντικατοπτρίζουν καλύτερα το επίπεδο που βρίσκεται το θέμα. Ακόμα περισσότερο χαίρομαι, όταν ο αρμόδιος υπουργός Παιδείας -και Θρησκευμάτων για να μην ξεχνιόμαστε- δηλώνει, πως προσέρχεται στη συζήτηση ως tabula rasa. Μου προσφέρει -εκτός από τον αισθησιακό τηλεοπτικό του ψίθυρο- μια αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς, πως η διακυβέρνηση του τόπου βρίσκεται σε καλά χέρια... Στα δικά μου!

Επιτέλους, το όνειρό μου να γίνω έστω για μια μόνο μέρα πρωθυπουργός αυτού του τόπου, ήρθε η «εικονική» κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή που το κάνει κάθε μέρα πραγματικότητα...

2 σχόλια:

  1. ΣΧΟΛΙΑ: 24
    # Aliceland στις 27/01/2009, 01:29 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    Ξέρεις κι εσύ πόσα θα μπορούσαμε να πούμε...
    Λέμε διαρκώς...

    Ακολουθώντας την αδράνεια των καιρών...

    Η ελευθερία μας συρρικνώνεται όλο και πιο πολύ σε όσα λέμε και γράφουμε...
    το ψωμί αρχίζει σιγά σιγά να χάνει τη γλύκα του....
    που περισσεύματα για παιδεία...

    Μηδενικής βάσης εποχές....

    Κι όσο για τα παιδιά...
    μην ανησυχείς...
    Αλί από εμάς που είμαστε πλέον βαριά άρρωστοι από την ασθένεια των "μεγάλων"... Τη συζήτηση

    http://www.cartoonists.gr/view_cat.php?cat_id=33

    Καλημέρες σου !!!!
    # gpoint στις 27/01/2009, 01:33 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    Απολαυστικό το έρθρο σου, όσο γιά το θέμα του, τι να λέμε πάλι...
    Οντως η δωρεάν παιδεία ήταν η ταφόπλακα της εκπαίδευσης, κανείς δεν εκτιμά το τζάμπα κι' έτσι γεννηθήκανε τα φροντιστήρια να συγκεντρώνουν τον σεβασμό των γονιών.
    Αν πλήρωνε έστω 3 ευρώ το μήνα (εννοείται όχι οι άποροι) δεν θα ανεχότανε σπασμένα τζάμια, κρύες αίθουσες, εκπαιδευτικά κενά και απαράδεκτα βιβλία .
    Αυτά βέβαια πριν κάποια χρόνια.
    Σήμερα αν πληρώσουν οι γονείς τα χρήματα η κυβέρνηση θα τα επενδυε σε κανένα ...ομόλογο
    # VOUDAS στις 27/01/2009, 01:35 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    @Alice: ...Λες τελικά, το μπλογκάρισμα να είναι ο καλύτερος τρόπος εκτόνωσης (και) ενόψει ... δημοσκοπήσεων;;;;;;;;
    # Aliceland στις 27/01/2009, 01:37 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    "ΝΑ ΕΙΝΑΙ...";;;;;;;

    Δεν το βλέπεις ότι ΕΙΝΑΙ;;

    Για πάσα νόσο και κάθε..., η απόλυτη διέξοδος...

    Κουβέντααααααααα να γίνεται.
    Η δύναμη της συμμετοχής παιδί μου..

    Το κάναμε Post;;;

    Το λύσαμε....

    :)))))))
    # VOUDAS στις 27/01/2009, 01:38 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    @Τζι: Ξέρω ότι ξέρεις και σέβομαι τη γνώμη σου για το θέμα... Αλλά -συμπάθαμε- αυτός ο...ψίθυρος του υπουργού πολύ φοβάμαι ότι "ξυπνά" μύριες όσες... πολιτικές (και όχι μόνο) φαντασιώσεις!!!!!
    # gpoint στις 27/01/2009, 01:48 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    @voudas δεν έτυχε να τον δω αυτόν τον ψίθυρο και ούτε πρόκειται. Κουβέντα γιά την Παιδεία που δεν ξεκινάει από το Δημοτικό ώστε να δούνε μετά 15 χρόνια τα αποτελέσματά της δεν έχει νόημα να γίνεται και οι πολιτικοί δεν ενδιαφέρονται γιά τόσο μακροπρόθεσμα σχέδια.
    Τα υπόλοιπα περί λυκείου και εξετάσεων είναι ασπιρινούλες, χωρίς αυγά δεν κάνεις ομελέττα είτε σε λένε Αρη, είτε ΠΑΟΚ, για να μην πω τίποτε (πιό) ακατάλληλο
    # VOUDAS στις 27/01/2009, 01:57 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    @Alice: 'Εχω την αίσθηση ότι εμείς τουλάχιστον κάπως το παλεύουμε... 'Ολο και κάτι ψιλοκουβεντιάζουμε και για το "πάπλωμα"! 'Ελα μου όμως καλή μου που με τούτους που 'χουμε μπλέξει κοντεύουμε να πάθουμε μαζική κοινωνική παράκρουση! Η αποθέωση του απόλυτου τίποτα με ολίγην καθόλου!!!! @Τζι: 'Ετσι ακριβώς, όπως το λές! Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση συζητάνε κι ο λόγος αρχίζει από τις εισαγωγικές που είναι ο καημός του κόσμου!!! Μα, μία πρέπει νομίζω να είναι η δέσμευση του διαλόγου: ότι δηλαδή θα εφαρμοστούν οι αποφάσεις (όποια κυβέρνηση κι αν είναι) από τα παιδιά που ΘΑ πάνε στο νήπιο από τότε και μετά....
    # eriiii στις 27/01/2009, 03:31 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    ποσο γλυκος και αστειος ο γιος σου!!!!να με κατι τετοια παιδακια συναναστρεφομαι καθε μερα α, β και γ γυμνασιου!ενα χ8ες με ρωτουσε τι ειναι οι τρεις ιεραρχες και γιατι δεν 8α εχουμε σχολειο την παρασκευη!οσο για τα αλλα...αυτο το tabula rasa εχει μεινει κ σε μενα!μεγαλο το θεμα της παιδειας απο ην καθε κυβερνηση...αλλα ακομα μεγαλυτερο απο τους γονεις!!!!!!!!γιατι αν οι γονεις δεν διαμορφωνουν την προσωπικοτητα των παιδιων τους κατα 98% τοτε το κανουν ως 90%!για αυτο κοντα στα παιδια!line age?!line age!αλλα ολα με μετρο!
    # VOUDAS στις 27/01/2009, 04:28 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    @eriiii: Οι "μικρότεροι" είναι κατά κανόνα αυτοί που... βάζουν τη βούλα!!! 'Αστα όμως με το λάιν έιζ έχουμε ένα κάποιο "κόλλημα" και το παλεύουμε... οικογενειακώς!!! (Φτάνει να σου πω ότι πριν από μέρες μαζεύαμε το μόντεμ απ' τον.... κήπο!!!!)
    # eriiii στις 27/01/2009, 06:45 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    απο τον κηπο!!!!!!ναι!απορω που τους αρεσει!πολυ τερατωδεις μορφες!αλλα τι να κανεις!παιδακια!
    # seismografos στις 27/01/2009, 08:12 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    Φλώροι σαν τον Αρη Σπηλιωτόπουλο(μπρρρρρρρρρρρρ!) ούτε με την ιερή έννοια τής παιδιάς δε μπορούν να έχουν σχέση,πόσο μάλλον με τη ζόρικη τής παιδείας. Δεν το βλέπεις πώς έχει πάρει το ρόλο του στα σοβαρά(με την επιθεωρησιακή έννοια τής σοβαρότητας)και κυκλοφορεί σα νάχει καταπιεί μπαστούνι,ο μπαστουνόβλακας?Αυτός τη μόνη παιδεία που μπορεί να διδάξει στα πιτσιρίκια είναι πώς να ποζάρουν στο λουτροκαμπινέ τους με τη πετσέτα τού μπάνιου για τα περιοδικά τού αρχιτσέλιγκα τού βλαχογκλαμουρότυπου, τού Κωστοπλ'.
    # Underwater στις 27/01/2009, 08:37 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    Αγαπητέ VOUDA, αυτό το διάλογο από μηδενική βάση και τη συναίνεση στηνπαιδεία δεν τα καταλαβαίνω πολύ καλά. Να κάτσουμε όλοι σε ένα τραπέζι για να πιούμε αλλά να συζητήσουμε τι; Αφού η νεοφιλελεύθερη ιδεολογία πιστεύει στη λογική της επικράτησης των νόμων της αγοράς ακόμα και στην Παιδεία πώς μπορεί να υπάρξει συναίνεση με τους περισσότερους που πιστεύουν ότι η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό;
    # eriiii στις 27/01/2009, 09:04 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    @seismografe ειναι πολλα τα λεφτα αρηηηηηηηη!
    # VOUDAS στις 28/01/2009, 09:24 πμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    @Eriiii: Ναι, από τον κήπο!... Αφού, δεν ξέρεις; 'Οπου δεν πίπτει λόγος... Πίπτει από το παράθυρο.... το μόντεμ!!!!!!!!! @Seismografos: Είναι τόση η επικοινωνιακή του τακτική να βγει στο γυαλί ήρεμος και νηφάλιος, που μιλά τόσο ψιθυριστά λες και κάνει... ερωτική εξομολόγηση!!!! 'Η μήπως κάνει; @Underwater: Αγαπητέ φίλε, κάπως έτσι ξεκίνησε κι ο διάλογος για το ασφαλιστικό αλλά κι οι προηγούμενοι "διάλογοι" της κυβέρνησης για την παιδεία. Δυστυχώς, κι αυτό το καυτό για την κοινωνία μας θέμα αντιμετωπίζεται σαν επικοινωνιακό τρυκ για τη μείωση της διαφοράς...
    # - - - - στις 28/01/2009, 11:34 πμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    Από τους χάρτες που σχεδίαζα με τις ώρες για το σχολείο δεν θυμάμαι κάτι άλλο εκτός από πράσινοκίτρινοκαφέ πεδιάδες, καφέ βουνιά γαλαζοπρασινομπλέ νερά... Ε, και;
    Αλλά, θυμάμαι: Όταν ήμουν μικρή είχα κάτω από το κρεβάτι μου έναν παγκόσμιο άτλα από αυτούς που μας προτείνουν στο σχολείο. Κάθε βράδυ πριν κοιμηθώ τον άνοιγα και 'διάλεγα' ένα μέρος για να επισκεφτώ το βράδυ... Κοιτούσα την σελίδα και διάβαζα τα ονόματα χωρών και πρωτευουσών. Και από τον γεωφυσιικό, βουνών, ποταμών, λιμνών με περίεργα -πολύ περίεργα ονόματα! Ομολογώ... οτι... δεν θυμάμαι τίποτα (εξακριβωμένο αυτό χαχαχ ) από όλα αυτά... Ε,και; Αλλά, σε διαβεβαιώ οτι 'έχω πάει' σε όλα αυτά τα μέρη με τα περίεργα ονόματα και αυτό είναι που έχει σημασία.
    Και ... τελικά οι 'αγεωγράφητοι' μπορεί καμιά μέρα να δουν έναν κόσμο χωρίς σύνορα- (και μετά ξύπνησα, ε;)
    Στα σχολεία σήμερα... νομίζω οτι διδάσκουν τα ίδια τα παιδιά...!!! Αυτά τα ίδια παιδιά που ξέρουν οτι με ένα 'κλικ' μπορούν έχουν όποια πληροφορία/γνώση θέλουνε. Ας τους δίναμε χώρο, χρόνο, 'τρόπο' ΕΚΦΡΑΣΗΣ. Ουφ, τα είπα. Καλή μέρα.
    # VOUDAS στις 28/01/2009, 01:15 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    @Θεοδώρα: Τα είπες όλα και πολύ καλά!!! Μου έφερες στο νου και κάτι απ' τις δικές μου σχολικές αναμνήσεις, που αποτελούν και το σημείο τριβής με αρκετούς άλλους φίλους γονείς. Δηλαδή, αν πιο παλιά μαθαίναμε "καλύτερα" και πιο χρήσιμα πράγματα στο σχολείο ή αντίθετα, αν σήμερα τα παιδιά διδάσκονται και μαθαίνουν πιο καλά. Η γνώμη μου είναι ότι ο σημερινός ΤΡΟΠΟΣ κι ΜΕΘΟΔΟΣ διδασκαλίας δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας και δεν έχει να προσφέρει πολλά πράγματα στα παιδιά. Κατά τη γνώμη μου είναι αναγκαία η ανατροπή από το δημοτικό όλης της διαδικασίας διδασκαλίας, να καταργηθεί η παντοδυναμία του ενός και μόνο βιβλίου και το μάθημα ν' αποχτήσει μια εντελώς διαλεχτική κι αλληλοδιαδραστική σχέση μεταξύ μαθητών και δασκάλων-καθηγητών. Το πόσο εύκολο είναι να γίνει και τι πόροι χρειάζονται δεν μπορώ να ξέρω, το κρίνω όμως ως την πιο ενδεδειγμένη λύση για να ξεφύγουν τα παιδιά από την αποστήθηση και την παπαγαλία. Ουφ! Τα είπα κι εγώ!!! Καλημέρα!!
    # Vam33 στις 28/01/2009, 01:19 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    Ετσι που το πάνε όλοι πρωθυπουργοί είμαστε.Ποιος κυβερνά ;Καλημέρα
    # lulu στις 28/01/2009, 01:26 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    Βούδα, είπες τα εξής: "αναγκαία η ανατροπή από το δημοτικό όλης της διαδικασίας διδασκαλίας, να καταργηθεί η παντοδυναμία του ενός και μόνο βιβλίου και το μάθημα ν' αποχτήσει μια εντελώς διαλεχτική κι αλληλοδιαδραστική σχέση μεταξύ μαθητών και δασκάλων-καθηγητών"! Αυτό δε γίνεται στο πανεπιστήμιο (πάρτε το βιβλίο του καθηγητή, διαβάστε το, γράφτε το στις εξετάσεις και όποιο το μάθει καλύτερα θα πάρει και βαθμό!), στη δημοτικό θα γίνει??? Σου υπενθυμίζω: ζουμε στην ΕΛΛΑΔΑ και υπεπθ είναι ο ΑΡΟΥΛΗΣ! γκε γκε???
    # VOUDAS στις 28/01/2009, 01:39 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    @Vam33: ...Φαντάζομαι πως είναι... ρητορικό το ερώτημα!!! (Πάντως, όπως φαίνεται, τώρα που έφυγε ο Θόδωρος επιστρατεύτηκει ο Σουφλιάς σ' αυτό τον τομέα!!!!) @lulu: ...Μα ακριβώς γι' αυτό μιλάω για κατάργηση του ενός βιβλίου από το δημοτικό! Δεν εξαιρώ τα ΑΕΙ - ΤΕΙ που εκεί μπαίνει και το πάρε-δώσε στη μέση (καθηγητές-εκδότες-σχολές-υπουργείο)!!! Σε κάθε περίπτωση πιστεύω πως πρέπει να διεκδικούμε το καλύτερο. Αν ο ΑΡΟΥΛΗΣ -όπως τον αποκαλείς- κι η παρέα του θέ'ναι την Ελλάδα της κακομοιριάς και του μισοάδειου για να μπορούν να επιβιώνουν πολιτικά, στο χέρι μας είναι να τους δείχνουμε όπου κι όπως μπορούμε, πως υπάρχει κι η Ελλάδα που σκέφτεται, προβληματίζεται και κοιτά μπροστά
    # lulu στις 28/01/2009, 01:39 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    Περί Παιδείας - Εκπαίδευσης γενικά: όσο πιο απαίδευτοι είναι, τόσο πιο εύκολα τους κάνουμε ό,τι θέλουμε. Λοιπόν, φορτώνουμε τα παιδάκια με άχρηστα βιβλία να παπαγαλίσουν και ένα playstation (βοηθά και στην παχυσαρκία!) για να ξεσκάνε, στους έφηβους δίνουμε ένα internet να φλερτάρουν και να χαίρονται, στους μεγαλύτερους λέμε ότι έχουν δυνατότητα πρόσβασης σε κάθε πληροφορία, χωρίς όμως χρόνο να την επεξεργαστούν και να κρίνουν, γιατί πρέπει να δουλεύουν όλη μέρα για το φροντιστήριο "του παιδιού", που πρέπει να περάσει στο πανεπιστήμιο "για να βρει αύριο καλύτερη δουλειά από 'μενά..." και ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται... Δε νομίζω ποτέ να κλείσουν τα φροντιστήρια, ούτε βάσει νόμου, ούτε να τα βρει η κρίση, και ο φαύλος κύκλος... Η Παιδεία είναι κάτι που λείπει απ' όλους μας, όχι μόνο από το Σχολείο. (υπογραφή: μια περήφανη ωρομίσθια του ελλ. δημοσίου, ακόμα απλήρωτη)
    # VOUDAS στις 28/01/2009, 02:01 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    @Περήφανη ωρομίσθια του ελλ. δημοσίου, ακόμα απλήρωτη (κατά lifoland: lulu!): Καταλαβαίνω το πνεύμα και τη θέση σου. Περί φαύλου κύκλου πρόκειται, αλλά αν δεν ξακρίσει από κάπου το πουλόβερ, δεν αρχίζει ξυλώνεται!... Και φυσικά -είναι ηλίου φαεινότερο- ότι ο... ΑΡΟΥΛΗΣ (κατά κόσμον 'Αρης Σπηλιωτόπουλος) προσέρχεται στο διάλογο σαν tabula rasa, φοβούμενος μην τύχει και... του ξεφύγει κανένας πόντος!!!....
    # gpoint στις 28/01/2009, 02:26 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    Πολύ σωστά το έθεσες voudas, από κάπου πρέπει να γίνει (επιτέλους) η αρχή.
    Ας το πάρουνε απόφαση τα Πανεπιστήμια δεν μπορούν να δουλέψουνε γιατί έχουνε άχρηστο "υλικό" τους απόφοιτους λυκείου.
    Το Λύκειο δέχεται "αγύμναστους" από το Γυμνάσιοκαι δεν μπορεί να κάνει τίποτε
    Το Γυμνάσιο παραλαμβάνει μαθητές που έχουν διδαχθεί λάθος ύλη στο Δημοτικό οπότε όσο καλοί και να είναι οι δάσκαλοι τι να κάνουν.
    Στο Δημοτικό διαμορφώνεις σωστούς πολίτες μαθαίνοντας τους π.χ. τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, συμμετοχή σε εθελοντικές εργασίες, κοινωνική συμπεριφορά, στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής, κ.α.
    Κι ' όμως για την ύλη του Δημοτικού δεν γίνεται καμμία συζήτηση, ίσως γιατί δεν έχουν λόγο οι ... φροντιστηριούχοι
    # darkwhisper στις 28/01/2009, 02:31 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    ο τζι με καλυψε απόλυτα. Οι κατα καιρους μεταρρυθμισεις πρασινες και μπλε ειναι μπαλωματα.

    Αλλα οσο και να μπαλωνεις το πειρατικό, οσο ξυλο σιδερο και μπογια να βαλεις, αμα εχει ρωγμή η καρινα, αργά η γρηγορα θα βουλιάξει είναι σίγουρο.

    Ηλιολουστες καλησπέρες!
    # VOUDAS στις 28/01/2009, 03:28 μμ
    ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ: Η ΠΕΔΙΑΣ... ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    @Τζι μου, αυτό που λες και λέμε, είναι πιστεύω αυτό που λέει η κοινή λογική. 'Ελα μου, όμως, ότι το κάθε κόμμα, ο κάθε υπουργός παιδείας εκέινο που έχουν πρωταρχικά στο μυαλό τους είναι να δείξουν έργο εδώ και τώρα. Γι' αυτό γίνεται ο μεγαλύτερος καβγάς για τις εισαγωγικές (πέρα απ' τις ψ΄φους που κουβαλάνε)... Μόνο λοιπόν μια σχεδιασμένη μεταρρύθμιση του συστήματος που θα εκτείνεται σε όλες τις βαθμίδες και σε βάθος χρόνου θα μπορούσε να δώσει μακρά πνοή στο σημερινό σύστημα που θα βουλιάξει όπως σωστά παρατηρεί κι ο darkwhisper ... @dark: Οι παρεμβάσεις σου καίριες και ουσιώδεις. Την κουρελού όσο κι αν τη μπαλώνεις κουρελού θα είναι. Να είσαι καλά και ν' απολαμβάνεις το όμορφο γύρισμα του μεσημεριού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αναρτήθηκε στη LIFOLAND την Τρι, 27 Ιαν 2009 12:30 μμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή