Πρώτη μέρα διακοπής των διαδρομών του μετρό προς Αεροδρόμιο χτες κι έγινε το έλα να δεις. Δρόμοι έπηξαν, εργαζόμενοι άργησαν, οδηγοί διαμαρτύρονταν, ραδιόφωνα κατήγγειλαν, τηλεοράσεις ανέλυαν. Οι μόνοι που συνέχισαν κανονικά σαν να μην συμβαίνει τίποτα ήταν όσοι δουλεύουν για να τελειώσουν οι τρεις νέοι σταθμοί του μετρό.
Δεν θα πω έγινε ένα με τον ιστό των προαστίων που συνδέει, αλλά θα πω έγινε o ιστός. Σημείο αναφοράς, όχι μόνο για τις μετακινήσεις και τη συγκοινωνία, αλλά και για τις τοπικές αγορές, τις δραστηριότητες, την ανάπτυξη και τις σχέσεις. Όπου πήγε το μετρό άλλαξε ριζικά τη ζωή των ανθρώπων. Άλλαξε τις συνήθειες, επέβαλε έναν διαφορετικό τρόπο συμπεριφοράς, πρόσφερε ποιότητα, μεταμόρφωσε ολόκληρες γειτονιές και προάστια.
Αν για τον 19ο αιώνα ο σιδηρόδρομος έφερε τη μεγάλη αλλαγή στην ανάπτυξη της Ελλάδας, το μετρό έφερε την Αθήνα στον 21ο αιώνα. Την αξία και τη χρησιμότητά του την αισθάνθηκε όλη η πόλη χτες, που χρειάστηκε να διακόψει προσωρινά τα τακτικά δρομολόγιά του. Πάλι όμως δεν έλειψαν οι γρίνιες κι όλες οι καθημερινές μίζερες προσεγγίσεις για το τι και το πώς. Όλα αυτά που συνήθως μας διχάζουν -έχουμε βλέπεις κι επιλεκτική μνήμη- και μας αποθαρρύνουν ήρθαν στο προσκήνιο για να επιβεβαιώσουν και μ' αυτή την ευκαιρία, πως, τελικά, όσα και αν γίνουν σ' αυτό τον τόπο ευχαριστημένοι δεν πρόκειται να είμαστε ποτέ.
Σήμερα το πρωί η κατάσταση ήταν καλύτερη, αν και πάλι το παρκινγκ στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας ήταν σχετικά άδειο, γεγονός που σημαίνει ότι και σήμερα οι δρόμοι θα γεμίσουν αυτοκίνητα, καθυστερήσεις, εκνευρισμούς. Έχουμε καλομάθει πολύ ως φαίνεται και αποφεύγουμε την ελάχιστη ταλαιπωρία όπως ο διάολος το λιβάνι! Σιγά μην κουραστούμε να περπατήσουμε ως το λεωφορείο ή μην αργήσουμε 5' λεπτά παραπάνω...
Όλα ανέξοδα τα θέλουμε, στο πιάτο... Μην προσπαθήσουμε, μην ταλαιπωρηθούμε, μην αγχωθούμε, μην χαλάσουμε τη ζαχαρένια και τη βολή μας. Αλλά από την άλλη η κριτική κι η μουρμούρα στην ημερήσια διάταξη. Άντε μετά να μην είμαστε από τους τελευταίους σε αισιοδοξία για το μέλλον, λες και το μέλλον είναι κάτι ουρανοκατέβατο και δεν το φτιάχνουμε εν πολλοίς με τα ίδια μας τα χεράκια...
ΣΧΟΛΙΑ: 20
ΑπάντησηΔιαγραφή# The_Rock στις 17/02/2009, 11:06 πμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
Vouda, λίγη προσωρινή ταλαιπωρία δεν θα βλάψει κανέναν...
Το μετρό και η Αττική Οδός πιστεύω ότι είναι από τα σημαντικότερα έργα που έγιναν ποτέ στην Αττική και αξίζουν τα λεφτά τους!
# VOUDAS στις 17/02/2009, 11:13 πμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
@Rock: Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!... Αυτά τα έργα άλλαξαν κυριολεκτικά το χάρτη των μεταφορών - συγκοινωνιών του λεκανοπεδίου... 'Επρεπε να έχουν γίνει από το '50, αλλά τότε ήταν άλλες οι προτεραιότητες... Δεν πειράζει έστω και καθυστερημένα είναι ευτύχημα για την Αττική που έγιναν. Είναι ίσως και κάποια από τα αποτελέσματα που -παρά τις επιμέρους ενστάσεις- μ' εκαναν να δω με θετικό μάτι και τους ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας... Τα έργα είχαν ημερομηνία λήξεως...
# Vam33 στις 17/02/2009, 12:21 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
Ναι συμφωνώ με το Rock.Ενα έργο που αξίζει τα λεφτά του γίνονται τόσα και τόσα για τα μάτια του κόσμου.Ας γίνει και κάτι ουσιαστικό για την ζωή του κόσμου
# VOUDAS στις 17/02/2009, 12:30 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
@Vam33: Από έργα βιτρίνας και κόψιμο κορδέλας αυτή την εποχή άλλο τίποτε!... Τουλάχιστον το μετρό είναι ένα έργο που μπορεί και πρέπει να έχει βάθος χρόνου και αξίζει να διατεθού πόροι, ώστε να φτάσει αν είναι δυνατόν σταδιακά σε όλη την Αττική.
# ezak στις 17/02/2009, 12:55 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
Σιγά τα έργα..."χωρίς τουαλέτες"..τάδε έφη Κώστας Καραμανλής αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης την ημέρα εγκαινίων του Μετρό Συντάγματος....
# Alice στις 17/02/2009, 01:09 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
Και να μην ξεχνάμε ότι ένα μεγάλο μέρος του τωρινού "πακέτου" της ταλαιπωρίας, το λουζόμεθα επειδή ο τοπικός άρχων της Αγίας Παρασκευής, κατά τον αρχικό σχεδιασμό και την κατασκευή, δεν γούσταρε να κάνει σταθμό του μετρό στην κεντρική πλατεία της περιοχής. (Σιγά την ομορφιά...)
Όταν τελικώς επείσθη ο "άρχων" ότι δεν θα χαλάσει η εικόνα της περιοχής, συνεφώνησε με τα αυτονόητα...
Έχει και η δημοκρατία τα μειονεκτήματά της....
Καλημέρες !!!
# gpoint στις 17/02/2009, 02:19 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
@rocκ ένα εξάμηνο το θεωρείς λίγο και προσωρινό ;;
Γιά το αναγκαίο δεν το συζητώ.
(Πότε θα βάλουνε μετρό στο γήπεδο της Τούμπας ;;
Αθήνα @@@μένη, ο ΠΑΟΚ δεν πεθαίνει !! )
# VOUDAS στις 17/02/2009, 03:51 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
@ezak: ...'Εχει πει κατά καιρούς πολλά για τα μεγάλα έργα -κι όχι μόνο- που χαρακτηρίζουν και το πολιτικό μέγεθός του...
# VOUDAS στις 17/02/2009, 03:58 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
@Corn Flour: Είναι σημαντική η επισήμανσή σου και χαίρομαι που την κάνεις, εφόσον πολλοί είναι εκείνοι που δεν ξέρουν ή δεν θυμούνται -για κάποιους απ' αυτούς κι η έκφραση "επιλεκτική μνήμη" του κειμένου... Κατά τα άλλα ο σταθμός θα λέγεται "Αγία Παρασκευή" και θα είναι δίπλα από την πλατεία Κένεντι του... Χαλανδρίου(που έτσι θα διαθέτει πέντε σταθμούς στα όριά του)!! 'Εκαναν όμως το κατόρθωμα να έχουν άθικτη την "όμορφη" -όπως το γράφεις- πλατεία τους... Αχ! "Αυτή" η δημοκρατία!.... Γειά και χαρά σου!!!
# VOUDAS στις 17/02/2009, 04:00 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
@Τζι μου: Υ Π Ο Μ Ο Ν Η, το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι προ των πυλών! Τώρα που θα γίνει η τούμπα κι ο Ζορρό δήμαρχος κι αυτή η τρύπα θα κλείσει κι όλες έχουν μείνει ανοιχτές!!!!!!
# Meropi στις 17/02/2009, 04:12 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
Αχ τώρα μου χτύπησες το ευαίσθητο σημείο μου. Έπαιρνα συχνά το τρένο από Δ. Πλακεντίας για το Κέντρο. Άντε τώρα επιστροφή στο Ι.Χ. Σε έξι μήνες λέει θα ξανανοίξει. Να το δω και να μην το πιστέψω!!!
# VOUDAS στις 17/02/2009, 04:31 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
@Meropi: 'Οχι στο ΙΧ πάλι!!! Τα δρομολόγια είναι πυκνά, τα λεωφορεία είναι μεγάλα και άνετα, δεν καθυστερούν γιατί δεν κάνουν στάσεις κι η Μεσογείων έχει λεωφορειόδρομο!... 'Ενας από τους λόγους της ανάρτησης είναι κι αυτός... Ας υποστούμε αυτή την ταλαιπωρία για αυτό το διάστημα -έχω εμπιστοσύνη στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ φυσικά κι όχι στον Σουφλιά για το χρονοδιάγραμμα- αλλά ας κρατήσουμε τη συνήθεια ν' αφήνουμε όσο είναι δυνατόν το αυτοκίνητο στο σπίτι!!!!
# anodien στις 17/02/2009, 04:38 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
Βρε Βούδα τι λες;;; Εμείς; Η εκλεκτή φυλή των Ελλήνων να ταλαιπωρηθούμε και να μπούμε σε λεωφορεία;; Μαζί με τη μάζα;; Με τη πλέμπα;;; Τς τς τς... Σοβαρέψου σε παρακαλώ! :-ρ
# VOUDAS στις 17/02/2009, 04:51 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
@anodien: Λες, του'Ελληνα ο τράχηλος εκτός από ζυγό να μην υποφέρει και τα... λεωφορεία;;;;;;;;;;;;;
# anodien στις 17/02/2009, 04:55 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
Εννοείται!!! Είμαστε ανώτερος λαός εμείς!
# Meropi στις 17/02/2009, 06:03 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
# VOUDA μου,
θα το δοκιμάσω. Θα πηγαίνω και πάλι το Ι.Χ. στο πάρκιγκ της Δ. Πλακεντίας (φαντάζομαι θα έχει πάντα χώρο τώρα) και θα παίρνω από κει το λεωφορείο.
# VOUDAS στις 17/02/2009, 06:20 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
@anodien μου: Πιο πολύ είναι θέμα συνήθειας και βολής νομίζω. Κακά τα ψέματα δεκαετίες ολόκληρες οι κυβερνητικές πολιτικές των μετακινήσεων έδιναν πρώτη θέση πίστα στο Ι.Χ., άρα είναι δύσκολο να ξερριζωθούν κάποιες συνήθειες.... Σταδιακά όμως κι όσο το μετρό θα επεκτείνεται θ' αλλάζει κι η καθημερινότητα των μετακινήσεων.
# VOUDAS στις 17/02/2009, 06:23 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
@Meropi: Μου φαίνεται θα σε καλέσω σε.... ραντεβού στην Πλακεντία για βόλτα με το σπονδυλωτό λεωφορείο!!!.... Και μετά καφεδάκι στο Σύνταγμα!!!!!
# anodien στις 17/02/2009, 06:23 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
Εγώ προσωπικά δεν έχω ακόμα ούτε το δίπλωμα! Κυκλοφορώ είτε με τα ΜΜΜ είτε με ταξί (καθότι είμαι μια κιουρία!) :-ρ Και να σου πω, ακόμα και τα έξοδα ενός αυτοκινήτου με κάνουν να το σκέφτομαι το όλο θέμα. Τέσπα, αγάπες μου πρέπει να συγκεντρωθώ στη δουλειά μου οπότε τα λέμε το βράδυ πάλι! Φιλιά!
# VOUDAS στις 17/02/2009, 06:29 μμ
ΜΕΤΡό ΧΩΡΙΣ ΜέΤΡΟ
@anodien: Καλή και δημιουργική δουλειά!!! Τέλεια -όπως πάντα- η παρεούλα, χαίρομαι όταν έχω την ευκαιρία να τα λέμε έτσι χαλαρα!!
Αναρτήθηκε στη LIFOLAND την Τρι, 17 Φεβ 2009 10:47 πμ
ΑπάντησηΔιαγραφή